Nieuws van De Fakkel

Vakantie

Het kerkelijk seizoen wordt afgesloten, het schooljaar zit er op, de vakantie begint!

Ben je op zoek naar een passend (afscheids)geschenk, kom dan gauw eens in onze winkel kijken. We hebben veel, maar nooit alles en ook niet altijd in grotere hoeveelheden, dus als je op tijd bent kunnen we nog voor je bestellen. Suggesties? Een (jongeren)dagboek, een scheurkalender, een armband met tekst, een mooi notitieboek, een spel, een fles wijn, bijbels puzzelboekje, mooi theeglas, of ga voor een Fakkelbon. Op de foto zie je ook nog een heleboel ideeën voor kinderen. Tot snel!


Peuterbijbel van de Wonderwolk

Ken je De Wonderwolk al?
De enthousiaste mensen van deze uitgeverij hebben de afgelopen jaren een heleboel mooie materialen voor peuters en kleuters ontwikkeld. Van Bijbelse prentenboeken tot gebedskaartjes en vertelslingers, maar ook boekjes over moeilijke onderwerpen als ziekte en echtscheiding.

Bedenker Aïsha Meel weet grote verhalen te brengen naar de leefwereld van jonge kinderen en daar kun je als ouder, verzorger of kinderwerker heel goed gebruik van maken.
Op 1 juli brengt De Wonderwolk een nieuwe Peuterbijbel uit, met 20 verhalen uit de Bijbel. Omdat ze zo dankbaar zijn voor alles wat ze de afgelopen jaren hebben kunnen maken én omdat ze graag willen dat ieder kind de bijbelverhalen hoort, hebben zij een prachtige actie: ze geven een jaar lang Peuterbijbels weg aan nieuwgeboren baby’s. De Fakkel doet mee met de actie: lever een geboortekaartje in van jouw kindje (tot 3 maanden) en ontvang je gratis exemplaar! De Wonderwolk Peuterbijbel is vanaf 1 juli ook bij ons te koop. Je bent van harte welkom om in de winkel de producten van De Wonderwolk te bekijken.


Bidden maakt licht – Theo van den Heuvel

‘Bidden van licht’ is een bijbels dagboek voor 100 dagen van Theo van den Heuvel over het gebed.

Lichtvoetig loopt Theo van den Heuvel 100 dagen met je op. Taalvaardig stimuleert hij je met inspirerende lessen over het gebed. Uit de Bijbel diept hij wijze inzichten op die je enthousiast maken om biddend door het leven te gaan. Het onderwijs van Jezus is daarbij een bron van wijsheid en kracht. Al biddend valt veel zwaarte weg en wordt je leven een stuk lichter.

Een mooie quote, opdracht en zegenspreuk zorgen ervoor dat je elke dag vordert op je gebedsreis.


De Goede Herder – Wilkin van de Kamp

In dit prachtig geïllustreerde geschenkboekje laat Wilkin van de Kamp je op verrassende wijze zien hoe de Goede Herder uit Psalm 23 omgaat met zijn schapen.

Jezus is die Goede Herder. De psalm zegt niet dat je nooit iets kwaads zal overkomen, maar dat de Goede Herder in elke situatie bij je is. Hij brengt je nooit naar een plaats waar Hij niet eerst zelf is geweest. De Goede Herder leidt je door het dal van diepe duisternis, om de hoger gelegen weidegronden te bereiken. Hier nodigt Hij je uit om “voor de ogen van je vijanden” aan zijn tafel plaats te nemen. De tafel van de Goede Herder is de plek waar je tot rust komt, waar je geliefd wordt en waar je vol overtuiging het lied van de Herder zingt: ‘De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets!’
Een absolute aanrader.


Let op!

Ons bankrekeningnummer is sinds kort verandert. Het nieuwe nummer is: NL60RBRB8834997573


Boeken Top 10 – Juni



Oproep tot gebed voor De Fakkel Hoogeveen

Los van financiële steun en al onze klanten, kunnen wij niet zonder gebed. Hierin schuilt namelijk de kracht van een christen: het besef dat we mogen rekenen op de steun van onze Vader in de Hemel.

Dat willen wij ook aan u vragen: om een plek in uw voorbede. Bij u thuis of in uw gemeente. Om het werk van De Fakkel op te dragen aan onze almachtige God en Vader.

In de brief aan de Romeinen staat het zo treffend weergegeven: “Wees verheugd door de hoop die u hebt, wees standvastig wanneer u tegenspoed ondervindt, en bid onophoudelijk”.